Σελίδες

18 Οκτ 2011

Υπολογισμός Βάρους Υαλοπινάκων

Ο υπολογισμός του βάρους του υαλοπίνακα σε αρκετές περιπτώσεις είναι κρίσιμης σημασίας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι μηχανισμοί1 των κουφωμάτων έχουν περιορισμούς ως προς το βάρος που μπορούν να αντέξουν. Αν και η πυκνότητα διαφόρων τύπων υάλου ξεκινά από τα 2000kg/m3 και φτάνει τα 8000kg/m3, παρόλα αυτά στα οικιακά κουφώματα η ύαλος που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των υαλοπινάκων έχει πυκνότητα 2500kg/m3.
Οπότε για να υπολογίσουμε το βάρος ενός υαλοπίνακα απλά πολλαπλασιάζουμε πλάτος • ύψος • πάχος • πυκνότητα. π.χ. για ένα διπλό υαλοπίνακα τύπου 4 / - / 4, πλάτους=1m, ύψους=1m έχουμε 1m • 1m • 0.008m • 2500kg/m3 = 20kg. Βέβαια εδώ έχουμε ένα μικρό σφάλμα που σχετίζεται με το βάρος του αποστάτη2 του διπλού υαλοπίνακα, το οποίο όμως το παραβλέπουμε γιατί είναι πολύ μικρό συγκρινόμενο με το βάρος της υάλου (στην περίπτωση μας περίπου 0.8kg).
Παρόλο που ο υπολογισμός του βάρους ενός υαλοπίνακα είναι αρκετά εύκολη υποθέση, θα την κάνουμε ακόμα ευκολότερη δίνοντας μια on-line εφαρμογή για τον υπολογισμό του βάρους διαφόρων τύπων υαλοπίνακων που χρησιμοποιούνται συχνά.

Πλάτος:mm
Ύψος:mm

Επιλογή Τύπου Υαλοπίνακα:

Αποτέλεσμα: 0 Kg

Παρατηρήσεις
  • Στις μεγάλες διαστάσεις πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στο βάρος του υαλοπίνακα για μην έχουμε προβλήματα με το μηχανισμό λειτουργίας ή το υλικό κατασκευής του πλαισίου του κουφώματος.
  • Αν κάποιος υαλοπίνακας είναι τύπου τρίπλεξ3 π.χ. 4 / - / 3+3 τότε μπορούμε να τον αντιστοιχίσουμε στον 4 / - / 6 στην παραπάνω εφαρμογή.



  1. Γενικά με τον όρο μηχανισμοί εδώ αναφερόμαστε στα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για την βασική λειτουργία του κουφώματος και δέχονται όλο ή ένα τμήμα του βάρους της κατασκευής. Έτσι για τα ανοιγόμενα έχουμε στους μεντεσέδες, τους μηχανισμούς ανάκλισης, τους μηχανισμούς κουμπάσου, για τα συρόμενα έχουμε τα ράουλα ή τους ανασηκόμενους μηχανισμούς, για τα πτυσσόμενα έχουμε τα ράουλα ανάρτησης και για τα ανακλινοσόμενα τους μηχανισμούς τύπου VW, αλλά και άλλους τύπους μηχανισμών.
  2. Ο αποστάστης που χρησιμοποιείται για την δημιουργία του διάκενου μεταξύ των τζαμιών, μπορεί να είναι από προφίλ αλουμινίου γεμισμένος με πυριτικά άλατα, συνθετικός, η από θερμικά σταθεροποιημένο αφρό σιλικόνης.
  3. Το βάρος μπορεί να αυξηθεί αλλά σε αμελητέο βαθμό με την χρήση μεμβρανών για την κατασκευή υαλοπίνακων τρίπλεξ (laminated).

5 σχόλια:

  1. Γεια σας, έχω ένα κούφωμα 20ετιας συρρομενο .Εχει μονό τζάμι και θέλω για λόγους ηχομόνωσης να βάλω διπλο 4/10/6 .Το εργαλειο παραπάνω μου βγαζει οτι για 1μ*1μ βγαινει στα 25 κιλα.Το ερώτημα είναι αν θα κρατησουν τα ράουλα και αν ναι για ποσα χρόνια.Η μπαλκονόπορτα μετά θαναι πολύ βαρια για να τη σύρω?Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατά πάσα πιθανότητα θα χρειαστείτε νέα ράουλα διπλά. Αν και το πρόβλημα με την ηχομόνωση στα συρόμενα δεν θα βελτιωθεί ιδιαίτερα, λόγω του ότι τα συρόμενα επιτρέπουν εύκολα της ροή - διέλευση του αέρα και τ' επέκταση του ήχου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα συμφωνήσω αφού αποσυναρμολογηθεί όλο το πλαίσιο να αλλάξεις και ράουλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παρακαλώ θα ήθελα να μάθω το βάρος κουφώματος pvc διαστάσεις 1χ2,10
    χωρίς τζάμι μόνο κούφωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βάρος εξαρτάται από την σειρά κατασκευής και μπορεί να στο πει μόνο ο κατασκευαστής.

      Διαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια σας, να γράφονται με μικρούς Ελληνικούς χαρακτήρες και να παραμένουν σε κόσμιο ύφος.